Department Operations
- LevelExperienced (Team Lead)
- LocationBrazil - São Paulo
The Operation teams at Shopee covers the operational end-to-end process, from when the buyer searches for a product listed on the Shopee platform, to the moment the buyer receives the products. The team analyses and monitors operational KPIs across the region and conducts root cause analysis when operation performance fluctuates. The Operations team comprises Customer Service, Payment, Listings, Warehouse, Logistics, Seller Operations and Fraud.
- Sobre a Shô
- Aqui na Shô, acreditamos que cada membro de nossa equipe é fundamental para o nosso sucesso, e que diversidade de perspectivas e vivências são essenciais para movimentar nosso negócio e impulsionar o nosso propósito de mudar o mundo para melhor.
- Fazer parte do nosso time é a oportunidade de se desenvolver dentro de uma cultura de muita agilidade. Se você ama assumir grandes responsabilidades e fazer o que nunca foi feito, a Shô é seu lugar. Aqui você terá grandes desafios, trabalhará em colaboração com um time diverso e contribuirá para o futuro do e-commerce no Brasil, criamos impacto positivo na vida de milhões de pessoas.
Work Model
- We have adopted a hybrid work model, which allows people to adjust their work environment according to their personal needs while also promoting collaboration and interaction in the office.
Mission
- Responsible for an accurate and reliable payment process to guarantee the good quality of operations.
How Your Day-to-Day Will Be
- Oversee and manage the freight audit and payment process, ensuring timely and accurate payments to drivers;
- Monitor and analyze key performance indicators (KPIs) related to freight payment operations.
- Identify and resolve discrepancies in payment processes, preventing overpayments and minimizing errors;
- Collaborate with Finance and Operations teams to ensure alignment with business goals and contractual agreements;
- Lead weekly settlement review meetings with C-level stakeholders;
- Support the financial aspects of new operational start-ups;
- Drive continuous improvement initiatives to enhance efficiency and mitigate fraud risks;
- Maintain clear and organized documentation of processes and outstanding payables.Avaliar os processos operacionais críticos, com o objetivo de diminuir as perdas operacionais e adotar ações corretivas que reduzam impactos à cadeia logística.
**Requirements**:
- What You Need to Take on This Challenge:
- Bachelor's degree completed;
- Experience in the field;
- Advanced English - for communication;
- Advanced Excel;
- Desirable: Knowledge of SQL.
Benefícios
- Assistência médica e odontológica, estendendo-se aos dependentes;
- Parceria com Gympass e TotalPass;
- Vale Refeição/Alimentação flexível;
- Vale Transporte, Vale Mobilidade ou Estacionamento no local;
- Benefício flexível;
- Zenklub;
- Bônus anual discricionário, atrelado à performance.
VEM FAZER HISTÓRIA COM A GENTE.
- O QUE TE FAZ ÚNICO, NOS FAZ MELHORES!