Who are we?
Amaris Consulting is an independent technology consulting firm providing guidance and solutions to businesses.
With more than 1000 clients across the globe, we have been rolling out solutions in major projects for over a decade - this is made possible by an international team of 7,600 people spread across 5 continents and more than 60 countries.
Our solutions focus on four different Business Lines: Information System & Digital, Telecom, Life Sciences and Engineering.
We're focused on building and nurturing a top talent community where all our team members can achieve their full potential.
Amaris is your steppingstone to cross rivers of change, meet challenges and achieve all your projects with success.
**Brief Call**: Our process typically begins with a brief virtual/phone conversation to get to know you!
The objective?
Learn about you, understand your motivations, and make sure we have the right job for you!
Interviews (the average number of interviews is 3 - the number may vary depending on the level of seniority required for the position).
During the interviews, you will meet people from our team: your line manager of course, but also other people related to your future role.
We will talk in depth about you, your experience, and skills, but also about the position and what will be expected of you.
Of course, you will also get to know Amaris: our culture, our roots, our teams, and your career opportunities!
**Case study**: Depending on the position, we may ask you to take a test.
This could be a role play, a technical assessment, a problem-solving scenario, etc.
We look forward to meeting you!
Job description
Estamos em busca de um(a) Analista de Projetos e Processos para atuar de forma operacional e estratégica, apoiando na análise e melhoria contínua de processos, definição de requisitos e acompanhamento de projetos.
Buscamos uma pessoa proativa, com boa capacidade de organização, raciocínio lógico e excelente comunicação.
**Responsabilidades**:
Levantamento e análise de requisitos junto às áreas de negócio
Mapeamento e melhoria de processos
Apoio na gestão e acompanhamento de projetos
Elaboração de documentações, fluxos e relatórios
Interface entre áreas de negócio e times técnicos
Atuação propositiva na identificação de oportunidades de melhoria
Garantir a execução das atividades com segurança e qualidade
Aprendizado contínuo e disposição para absorver novas tecnologias e metodologias
**Requisitos**:
Perfil analítico e lógico
Organização e autogestão (autoorganização)
Boa comunicação verbal e escrita
Conhecimento em análise de requisitos e processos
Familiaridade com tecnologia e ambiente digital
Capacidade de trabalhar de forma colaborativa
**Diferenciais**:
Conhecimento ou experiência com Salesforce
Experiência anterior em projetos de tecnologia ou transformação digital
Noções de metodologias ágeis