Sobre a Posição Nesta oportunidade o Gerente de Produtos irá: - Executar o processo de Discovery de Produtos para captura de requerimentos/ requisitos de negócio; - Realizar pesquisas de mercado; - Analisar solicitações de melhorias dos clientes da base; - Construir o roadmap do produto alinhado com as necessidades do mercado e estratégia da empresa; - Apoiar o time de pré-vendas provendo conteúdo de produto para construção da proposta de valor; - Preparar/revisar documentação de Produtos para clientes internos e externos; - Trabalhar na criação e gestão de indicadores de produtos; - Ministrar treinamentos e/ou palestras em relação a temas de produtos, processos ou negócio em que atua; - Atuar na criação de propostas de solução com mockups a fim de elucidar o escopo definido para o roadmap; - Fornece suporte para os produtos em que atua em relação a questões de suporte, tecnologia e vendas; - Atualizar as documentações de Produtos: personas, jornadas, SWOT, etc; - Realizar a criação do documento de Visão dos Produtos; - Repasse de Requerimentos de Negócio para equipe de desenvolvimento; - Garantir a comunicação ao cliente pertinente a entrega; - Atua no lançamento de novos produtos e/ou funcionalidades; - Apoia atividades de engajamento e retenção de clientes - Responsável por realizar a gestão do time funcional (POs e BAs) e desenvolver talentos dentro da equipe; - Responsável por revisar os produtos atuais para garantir que a qualidade e a atualidade estejam sendo mantidas; - Realizar o processo de sunset de produtos; Sobre o profissional Para esta posição, buscamos profissionais com as Habilidades & Experiência: Conhecimentos em soluções fiscais/tributárias; - Conhecimento no negócio de Tax (Apuração de Impostos, Obrigações Acessórias, Contabilidade); - Tenha atuado com metodologia ágil; - Desenvolvimento de Produtos; - Ciclo de vida de produtos; - Pesquisa de Mercado; - Microsoft Office; - Pensamento lógico e abstrato; - Visão analítica; - Boa comunicação, objetiva e transparente; - Habilidade em capturar e traduzir entendimentos da jornada, visando: cliente, otimização de processos e fluxo de desenvolvimento; - Conhecimento em ferramentas de gerenciamento de Produtos (ADO, AHA); - Facilidade para trabalhar em equipe; What's in it For You? You will join our inclusive culture of world-class talent, where we are committed to your personal and professional growth through: Hybrid Work Model: We’ve adopted a flexible hybrid working environment (2-3 days a week in the office depending on the role) for our office-based roles while delivering a seamless experience that is digitally and physically connected Wellbeing: Comprehensive benefit plans; flexible and supportive benefits for work-life balance: flexible vacation, two company-wide Mental Health Days Off; work from another location for up to a total of 8 weeks in a year, 4 of those weeks can be out of the country and the remaining in the country, Headspace app subscription; retirement, savings, tuition reimbursement, and employee incentive programs; resources for mental, physical, and financial wellbeing. Culture:Globally recognized and award-winning reputation for equality, diversity and inclusion, flexibility, work-life balance, and more. Learning & Development:LinkedIn Learning access; internal Talent Marketplace with opportunities to work on projects cross-company; Ten Thousand Coffees Thomson Reuters café networking. Social Impact:Ten employee-driven Business Resource Groups; two paid volunteer days annually; Environmental, Social and Governance (ESG) initiatives for local and global impact. Purpose Driven Work:We have a superpower that we’ve never talked about with as much pride as we should - we are one of the only companies on the planet that helps its customers pursue justice, truth and transparency. Together, with the professionals and institutions we serve, we help uphold the rule of law, turn the wheels of commerce, catch bad actors, report the facts, and provide trusted, unbiased information to people all over the world. Important note! Workday automatically adds the Thomson Reuters boiler and accessibility statement. You do not need to add those in. Questions? Click for Job Ad Best Practices, Gender Neutral Guidelines and Gender Decoder for Job Ads posted on the Global TA Atrium Page. For additional support, please contact the Employer Branding Team or review hiring and recruiting policies in Workday. For TR2 roles and above in Zug, please remove this language from the "Wellbeing section" - work from another location for up to a total of 8 weeks in a year, 4 of those weeks can be out of the country and the remaining in the country. For any specialty template (CPS, Reuters, Thomson Reuters Foundations, Campus and the US/Canada version of the wellbeing section with unlimited PTO included), please use the template found at this l